15:19 2 квітня - Світовий день поширення інформації про аутизм | |
Головна мета проведення Світового дня поширення інформації про аутизм - підвищення рівня обізнаності, інформованості та лояльності суспільства до людей з розладами аутистичного спектра (РАС), які відзначаються дефіцитом спілкування та соціальної взаємодії. У всьому світі кількість дітей з діагнозом «аутизм» зростає щороку. Розлади спектра аутизму у середньому спостерігається в світі у кожної сотої дитини. Донині найкращі «світила» світу не можуть знайти причини виникнення цього стану та ліків проти нього. Дитина з аутизмом може народитися в будь-якій родині. Аутизм не залежить від расової приналежності батьків, віросповідання, соціально-економічного становища. Він не виникає внаслідок вакцинації, неправильного виховання чи певної хвороби. Саме тому аутизм вважається не хворобою, а розладами, які впливають практично на всі аспекти життя людини. Симптоми РАС стають помітними в період від 1 до 3 років. Визначити їх до народження дитини неможливо. Люди з РАС зовнішньо не відрізняються від інших, проте для них характерна нетипова поведінка, яка часто сприймається як невихованість, прямолінійність, егоцентричність, грубість, тощо. Розлади аутистичного спектру починаються у дитинстві, проте зберігаються у підлітковому і дорослому віці. Рівні розумової діяльності у людей з РАС варіюють в надзвичайно широких межах – від важкого порушення функцій до чудових невербальних когнітивних навичок. Такі діти проявляють здібності – іноді просто геніальні – до малювання, музики, конструювання, математики тощо. При цьому інші сфери життя не будуть цікавити дитину адже їй потрібно набагато більше часу, щоб навчитися чомусь дуже простому. Якщо у вашої дитини відчутне порушення мови, немає емоційного контакту з людьми (передусім - з батьками), дитина усамітнена,а серед інших людей відчуває тривогу, невдачі викликають в неї сплалахи гніву, а поведінка загалом є стереотипною (дитина здійснює одні й ті ж дії протягом довгого часу: повторює одне і те ж слово, бігає по колу, розгойдується з боку в бік тощо) зверніть на це увагу і повідомте лікаря. Наявність окремих симптомів не означає, що у дитини аутизм. Водночас, рання діагностика, індивідуальна реабілітація, психолого-педагогічний супровід, інклюзія та социалізація допоможуть дитині відчути себе повноправним членом суспільства. | |
Переглядів: 338 | |
Всього коментарів: 0 | |